Мистецтво з точки зору постгуманізму
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(1).2019.168976Ключові слова:
штучний інтелект, сингулярність, мистецтво, творчість, оригінальність, масове мистецтво, автономне мистецтвоАнотація
Проаналізовано стан мистецтва і мистецької творчості в контексті розвитку смарт-технологій та новітніх комп’ютерних програм, які зараз дедалі частіше використовуються при продукуванні творів мистецтва. Автор ставить питання про те, чи вдасться за допомогою таких програм та алгоритмів подолати повторюваність та серійність — обмеження, типові для творів «машинного» мистецтва. Визначення мистецтва, його оригінальності та інтенціональності розглядається в ситуації, коли людина як суб’єкт не стоїть за процесом творення об’єктів мистецтва. Для розрізнення запропоновано використовувати категорії масового мистецтва і мистецтва автономного
Посилання
Campa R., Szocik K., M. Braddoc M., Why space colonization will be fully automatem [w:] Technological Forecasting and Social Change, April 2019.
Carroll N., Filozofia sztuki masowej, Gdańsk 2011.
Cassirer E., Esej o człowieku. Wstęp do filozofii kultury, Warszawa 1971.
Hauskeller M., Sex and the Posthuman Condition, London 2014, s.25.
Kant I., Krytyka władzy sądzenia, Warszawa 1986.
Kurzweil R., The Singularity is Near. Penguin Group, 2005.
McLuhan M., Wybór tekstów, Poznań 2001.
Mead G. H., Umysł, osobowość i społeczeństwo, Warszawa 1975.
Ong W. J, Oralność i piśmienność. Słowa poddane technologii, Warszawa 2011.
Przybysz P. J., Sztuka wobec procesów globalizacyjnych [w:] Wizje i rewizje. Wielka księga estetyki polskiej. Red. K. Wilkoszewska, Kraków 2007.
Tatarkiewicz W., Dzieje sześciu pojęć, Warszawa 1982.
White C., We robots. Staying human in the age of big data. London - New York 2015.
Канарский А. С. Kanarskij A. S., Dialiektika estieticzieskowo prociesa, Kijew 1982.
Кутыриев А. В. Kutyriew A. W., Fiłosofia transgumanizma, Niżnyj Nowgorod 2010.
https://en.wikipedia.org/wiki/AARON
https://en.wikipedia.org/wiki/EDavid_(robot)
https://en.wikipedia.org/wiki/Emily_Howell
http://dunyn.muddingtip.art/qy02lwvGv3U/Human_Robot_Jazz_Improvisation_Full_Performance_/
https://thetheatretimes.com/the-gaze-of-the-robot/
https://en.wikipedia.org/wiki/AARON
https://en.wikipedia.org/wiki/EDavid_(robot)
https://en.wikipedia.org/wiki/Emily_Howell
http://dunyn.muddingtip.art/qy02lwvGv3U/Human_Robot_Jazz_Improvisation_Full_Performance_/
https://thetheatretimes.com/the-gaze-of-the-robot/
https://en.wikipedia.org/wiki/Generative_art;
https://magenta.tensorflow.org/
https://www.youtube.com/watch?v=NrpO1anBCUA (data dostępu 07.03.2019).
Terminator (film) / elektroniczny morderca [w:] Wikipedia
Who’s to say a robot can’t be a poet? [w:] http://www.globaltimes.cn/content/1048411.shtml
Lego - The Golden Bricks / Lego: biznes z klocków; film dokumentalny, reż., Nicolas Druet, Francja 2015.
Who’s to say a robot can’t be a poet? [w:] http://www.globaltimes.cn/content/1048411.shtml
Lego - The Golden Bricks / Lego: biznes z klocków; film dokumentalny, reż., Nicolas Druet, Francja 2015.
Uncanny valley [w;] Wikipedia, the free encyclopedia.
Sztuczna inteligencja jest głupsza od trzylatka. Z Barakiem Turovskym rozmawia Wojciech Orliński (w:) Wyborcza, 17 marca 2017 (dostęp online 14.02.2019).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Роман Сапенько
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.